Contact
U bevindt zich hier: Concentra Media Nederland » Cases » Praktijkcase Bloem en Tuin

Praktijkcase Bloem en Tuin

“Onze relatie heeft zich geïntensiveerd”

Tuinbeurs benadert Limburgse bezoekers via De Limburger

Doelstelling
Van 29 juli tot en met 7 augustus 2016 vindt voor de 23e keer de Tuinbeurs Bloem & Tuin plaats in Nuenen. Een evenement dat ook veel Limburgse bezoekers trekt, vertelt organisator John Geven. Via De Limburger wil hij die Limburgse doelgroep bereiken en voor het evenement interesseren.

Aanpak
Insteek van de reclamecampagne, zegt Geven, is uiteraard om zoveel mogelijk lezers te wijzen op en te interesseren voor het evenement. “We werken al jaren samen met Concentra Media Nederland en de contacten met accountmanager Bram Stams zijn dan ook uitstekend. Het is ook niet zo dat er sprake is van een herhalingsoefening; ieder jaar bekijken Bram en ik welke mogelijkheden er zijn en hoe we die optimaal kunnen gebruiken. We bedenken een aantal acties die dan zowel in de fysieke krant als op internet terug te zien zijn. Acties zoals de mogelijkheid om tegen inlevering van een bon uit De Limburger of het Limburgs Dagblad 33% korting op de entreeprijs te krijgen.” Binnenkort gaat Geven weer met Bram Stams om de tafel zitten, geeft hij aan. “We hebben zelf enkele ideeën en ik weet zeker dat Bram ook weer goed heeft nagedacht over hoe we dit jaar de doelgroep gaan benaderen.”

Resultaat
Hoewel het volgens Geven wat lastig te meten is, weet hij zeker dat de campagne ieder jaar weer succesvol is. “Dat zien we onder meer terug aan het aantal ingeleverde kortingsbonnen, dat is een goed controlemiddel. Wel is het jammer dat er redactioneel niet veel aandacht aan wordt besteed. Nuenen ligt niet zo ver van bijvoorbeeld Venray of Weert en ik denk dat veel lezers het een interessant onderwerp vinden.”

Info
Tuinbeurs Bloem & Tuin vindt plaats op landgoed Gulbergen, een 200 hectare groot gebied met ruim 30 hectare bossen tussen Nuenen, Geldrop en Helmond. Die ligging is een van de aantrekkingsfactoren, erkent John Geven. “Het is een mooi stukje natuur, een ideale ambiance voor de beurs dus.” De bezoekers, zegt hij, maken als het ware een boswandeling en onderweg komen ze langs de bedrijven die zich tijdens het evenement presenteren, allemaal specialisten op het gebied van tuinen en alles wat daar bij hoort.”